Vår Historie

Vår Historie


Etableringen av Din Helsemat strekkers seg tilbake til 1993 -94. Tor Foseid hadde nettopp startet selskapet som laget suksessen OlaPakka™, en Gründers mangeårige drøm går i oppfyllelse. Tor leverte i tillegg til sine salgsboder på sentralbanestasjonen og til bensinstasjoner på Østlandsområdet også ferdigsmurte brødskiver til skolekantiner og firmaer. Bjørn Kenneth som senere skulle bygge opp selskapet Proteinfabrikken, hjalp Tor med både vakthold og andre praktiske gjøremål i selskapet som produserte OlaPakka™ ved siden av sin interesse for fitness, sunn mat.

Året 2003 startet Tor Foseid selskapet Norsk Senter For Riktig Ernæring. Tor kontaktet Bjørn Kenneth (Gründer Proteinfabrikken) for å få tak på noen spesialingredienser til sine retter. 23. mars 2004 ble Norsk Senter for riktig ernæring kunde av Proteinfabrikken. Tor bygget videre på sin kunnskap om trygg matproduksjon fra OlaPakka tiden, og samarbeidet med Proteinfabrikken, på ingredienser, med fokus på slankemat og mat med lite karbohydrater. Dette ble en suksess. Unike produkter og oppskrifter ble utviklet på løpende bånd. Og en bok ble skrevet med tittelen Bli kvitt overvekt, diabetes 2 og livsstil sykdommer. Ikke bare forandret Tor sin egen helse og fysiske fremtoning som består den dag i dag. Men han har hjulpet tusenvis til et sunt, lettere og lengre liv. 


2014 etter over 40 år som yrkesaktiv besluttet Tor at han ønsket å trappe ned, både han og hans Frue har jobbet mye og gledet seg i mange år over fremgang og alt det positive de har fått utrette. Med fortsatt god helse ønsket Tor å trappe ned og oppleve nye ting, med ønske om at selskapet skulle fortsette det spennende arbeidet tok yngre krefter i 2014 over selskapet. Naim og Mounir hadde jobbet en årrekke for Tor i selskapet med ansvar for produksjon og kvalitetssikring. Disse var meget motivert og kompetente til å drifte dette videre og tok utfordringen med å føre selskapet videre.


I 2016 ble det klart at selskapet hadde behov for å øke sin kompetanse på salg og forretningsutvikling, og ta i bruk digitale flater og sosiale medier for å nå ut til gamle og nye kunder. Din Helsemat fremstår nå i en ny og moderne drakt i en ny eierstruktur, med alle de gode historiske ting som er utrettet, og er en videreføring av de opprinnelige prinsippene. Din Helsemat skal fokusere enda sterkere på å lage unik sunn kvalitetsmat for de som ønsker seg ned i vekt, bedre helse og holder en aktiv livsstil. Din Helsemat skal være et unikt stoppested for folk flest.

Mvh

Din Helsemat